Zmarł "ojciec e-booków"
9 września 2011, 10:54Zmarł „ojciec e-booków", futurysta Michael Stern Hart. W roku 1971, gdy miał 24 lata, rozpoczął on prace nad Projektem Gutenberg, jednym z pierwszych i wciąż działających projektów bezpłatnego udostępniania dzieł literackich
![](/media/lib/49/rekin-ad84dbadadcd4c12677803b7d6567aba.jpg)
Rekiny nie widzą barw
19 stycznia 2011, 12:47Rekiny nie umieją odróżniać kolorów – twierdzą australijscy naukowcy z zespołu doktora Nathana Harta z Uniwersytetu Zachodniej Australii.
![](/media/lib/33/drink-z-wisienka-e74c71b13df94b4bd8a3194560bdc4f8.jpg)
Duet zabójczy dla wątroby
16 marca 2010, 09:43Dwa badania, które objęły ponad milion Brytyjczyków, wskazują, że nadmierna waga i alkohol łącznie zwiększają ryzyko marskości oraz innych chorób wątroby. U otyłych kobiet, pijących dziennie nieco ponad kieliszek wina, prawdopodobieństwo chorób wątroby jest niemal dwukrotnie wyższe niż u innych pań. Podobny trend można zaobserwować wśród mężczyzn (British Medical Journal).
![](/media/lib/57/egzamin-7d04fc7fdbf88d0aa3b1b2f59374ce11.jpg)
Kogo zabawa motywuje do działania?
20 stycznia 2010, 11:46Ludzie, którzy cenią sobie doskonałość i ciężką pracę, wypadają lepiej od innych w realizacji specyficznych zadań, jeśli przypomina im się o cenionych wartościach. Kiedy jednak zadanie jest przedstawiane jako zabawa, te same osoby osiągają o wiele gorsze wyniki od jednostek mniej motywowanych osiągnięciami (Journal of Personality and Social Psychology).
![© [AJ]](/media/lib/26/1208777170_443017-9da6b63e99ac7324603b0321f23a5d4d.jpeg)
Comcast zapłaci za ograniczanie P2P
28 grudnia 2009, 12:22Comcast zgodził się zapłacić 16 milionów dolarów odszkodowania w ramach ugody w pozwie zbiorowym, w którym oskarżono firmę o ograniczanie ruchu w sieciach P2P. Praktyki Comcastu zostały zauważone w pierwszej połowie 2007 roku, a listopadzie 2007 pewien kalifornijczyk podał firmę do sądu.
![Krowa na pastwisku© Selena von Eichendorf](/media/lib/12/1184584239_311201-305739861883fae02a61e72764e85e8b.jpeg)
Kroboard
16 lipca 2007, 11:02Zwierzęta stają się coraz powszechniej wykorzystywanym medium reklamowym. Był już sheepvertising (owcoreklama), teraz przyszedł czas na cowvertising (kroworeklamę). Bydło pasie się całym dniami, często w dobrze widocznym z drogi miejscu. Czemu by więc nie ubrać poczciwej łaciatej w coś w rodzaju czapraka z odpowiednim napisem?